Tuesday, June 30, 2015

Applications for Indian medicine courses being issued

Distribution of applications to the five-and-half-year undergraduate courses for academic year 2015-2016 offered under the Indian systems of medicine began on Monday at various government colleges in the State.

Forms will be issued till July 24 at all the government Indian medical system colleges on the Indian Medicine Campus in Arumbakkam besides government colleges in Palayamkottai, Madurai and Nagarcoil. Applications can also be downloaded from www.tnhealth.org.

Applicants must provide a request letter along with a DD for Rs. 500 drawn in favour of ‘The Director of Indian Medicine and homoeopathy, Chennai 106’ from any nationalised bank on or after June 29 payable at Chennai.

No application fee will be charged for SC, SCA and ST candidates provided they submit a written request along with self-attested photostat copies of the community certificate and Plus-Two mark sheet.

Applications can also be downloaded from www.tnhealth.org

MBBS counselling at Annamalai varsity from tomorrow

Counselling for admission to the MBBS course at Annamalai University will be held from July 1, while counselling for admission to the BDS will be held from July 2 onwards. A total of 5,940 applications have been received for MBBS course and 1,438 applications have been received for BDS course, said a press release from the university.

Admission will be made on the basis of merit by following rule of reservation of the Government of Tamil Nadu, it said.

Three per cent of the total seats available are reserved for differently-abled persons as per norms laid down by the government, it said.

Candidates can check their random number for counselling on the university website, www.annamalai university.ac.in. For further information, candidates can contact the helpline at 04144-238348/ 238349 or email auadmission2015@gmail.com

B.E. counselling

Meanwhile, a total of 1,965 candidates were called for counselling held on June 27 and 28 for admission to various Bachelor of Engineering courses at the university. A. Ravikaran from Gingee was selected under the differently-abled category.

Candidates can check their random number for counselling on the university website, www. annamalai university. ac.in

இதை பொதுமக்கள் வரவேற்பார்கள்

கடந்தவாரம் வெள்ளிக்கிழமையன்று, இந்தியா முழுவதிலும் காங்கிரஸ் அல்லாத எதிர்க்கட்சிகள், 40 ஆண்டுகளுக்கு முன்பு அதேநாளில் பிரகடனப்படுத்தப்பட்ட நெருக்கடி நிலையின் சோக நினைவுகளை மீண்டும் நினைவுபடுத்தின. 1975–ம் ஆண்டு ஜூன் 12–ந்தேதி அலகாபாத் ஐகோர்ட்டு, இந்திரா காந்திக்கு எதிராக, அவர் ரேபரேலி பாராளுமன்ற தொகுதியில் இருந்து தேர்ந்தெடுக்கப்பட்டது செல்லாது என்று வழங்கிய ஒரு தீர்ப்புதான், இந்த நெருக்கடிநிலை பிரகடனத்துக்கு மூலகாரணமாக அமைந்தது. அனைத்து அரசியல் தலைவர்களும் கைது செய்து சிறையில் அடைக்கப்பட்டனர். தமிழ்நாட்டில் மு.க.ஸ்டாலின் திருமணம் முடிந்து புதுமாப்பிள்ளை என்ற பெயர் மாறுவதற்கு முன்பே கைது செய்யப்பட்டு சொல்லொணாத் துயரங்களை சிறையில் பட்டார். அனைத்து ஜனநாயக உரிமைகளும் பறிக்கப்பட்டன. பேச்சுரிமை, எழுத்துரிமை உள்பட அனைத்து அடிப்படை உரிமைகளுக்கும் இடமில்லாத நிலை. ‘இம்’ என்றால் சிறைவாசம்தான், ‘ஏனென்றால்’ வனவாசம்தான். பத்திரிகைகளுக்கு கடுமையான ‘சென்சார்’. ஜனநாயகத்தின் இருண்டகாலமாக கருதப்பட்டது.

இவ்வளவு கொடுமைகள் இழைக்கப்பட்டாலும், சாதாரண பொதுமக்களின் வாழ்வில் சில நன்மைகளும் இருந்தன. விலைவாசிகளெல்லாம் கட்டுக்குள் இருந்தன. கலப்படம், கள்ளக்கடத்தல், பதுக்கல் எல்லாம் போயே போயிற்று. ஓட்டல்களில் ஜனதா சாப்பாடு என்ற அருமையான சாப்பாடு ஒரு ரூபாய்க்கு எங்கும் கிடைத்தது. அரசு ஊழியர்களிடம் லஞ்சம் என்பதே இல்லை. அனைத்து அரசு ஊழியர்களும் ‘டாண்’ என்று 10 மணிக்கு இருக்கையில் அமர்ந்து பொதுமக்களின் கோரிக்கைகளையெல்லாம் உடனுக்குடன் நிறைவேற்றினர். ரெயில்களெல்லாம் சரியான நேரத்தில் புறப்பட்டன, போய் சேர்ந்தன. போலீஸ்காரர்கள் ராணுவ கட்டுப்பாட்டுடன் வேலைசெய்தனர். இந்தநாளில் அதையும் நினைத்துப்பார்த்த பொதுமக்கள், அந்த வகையில் மட்டும் அந்த நாட்கள் மீண்டும் வராதா என்று ஏங்குகிறார்கள்.

ஆனால், அதுபோன்ற ஒரு நிலையை மத்திய அரசாங்க அலுவலகங்களில் உருவாக்க இப்போது நடவடிக்கை எடுக்கப்பட்டுவருகிறது. குறிப்பாக அனைத்து அலுவலகங்களிலும் ஊழியர்கள் தாமதமாக வருவதைத்தடுக்க ஒழுங்கு நடவடிக்கை எடுக்கப்படவேண்டும். ஒவ்வொரு அரசு ஊழியரும் கண்டிப்பாக வாரத்துக்கு 40 மணி நேரம் அதாவது, ஒரு நாளைக்கு 8 மணி நேரம் வேலை பார்க்கவேண்டும், ஒரு மாதத்துக்கு இருமுறை மட்டும் 30 நிமிடங்கள்வரை தாமதமாக வரலாம், அதற்குமேல் தாமதமாக வரும் அரசு ஊழியர்களுக்கு ½ நாள் லீவு எடுத்ததாக பதிவு செய்யவேண்டும், அவர்கள் பணி பதிவேட்டில் அதிகாரிகள் எதிர்மறை குறிப்புகளை எழுதலாம். அவர்கள் பணியாற்றும் நேரம் உள்பட அனைத்து விவரங்களையும் அதிகாரிகள் இணையதளம் மூலமாக கண்காணிக்கவேண்டும் என்று அந்த உத்தரவில் கூறப்பட்டுள்ளது.

மத்திய அரசாங்கத்தில் பணிபுரியும் ஊழியர்களுக்கு 10 ஆண்டுகளுக்கு ஒருமுறை ஊதியக்குழு அமைக்கப்படுகிறது. இந்த ஊதியக்குழு, அவர்களுக்கு சம்பளம் மற்றும் சலுகை உயர்வுகளை பரிந்துரை செய்யும். 7–வது ஊதியக்குழு தன் பரிந்துரையை வருகிற ஆகஸ்டு மாதம் 28–ந்தேதி அளிக்கிறது. மத்திய அரசு ஊழியர்களுக்கு இணையாக, மாநில அரசிலும் சம்பள உயர்வு அளிக்கப்படும். அவர்களுக்கு சம்பள உயர்வு அளிக்கப்படும் அதேநேரத்தில், அவர்கள் பொதுமக்களுக்கு ஆற்ற வேண்டிய சேவைகளையும் மத்திய–மாநில அரசுகள் உறுதிப்படுத்தவேண்டும். எல்லாவற்றுக்கும் மேலாக நெருக்கடி நிலைபோல, லஞ்சத்துக்கு அரசு அலுவலகங்களில் இடமே இல்லை என்ற நிலையை ஏற்படுத்தவேண்டும். தெலுங்கானா போல, பொதுமக்களின் கோரிக்கைகள் குறிப்பிட்ட காலக்கெடுக்குள் நிறைவேற்றப்படவேண்டும் என்பது அவர்களுக்குள்ள உரிமை என்ற உத்தரவு பிறப்பிக்கப்படவேண்டும்.

Monday, June 29, 2015

Doctors with Fake Degrees on the Prowl

The New Indian Express

NEW DELHI: Even as the fake degree involving former Delhi Law Minister Jitender Singh Tomar is yet to die down, another major fraudulence has come to light.

The Medical Council of India (MCI), the country’s medical education regulator, has found that fake certificates were submitted by medical faculties while submitting applications for establishing new medical colleges.

The MCI observed that five faculty members had submitted fake experience certificates in the application for setting up a new medical college by Rajiv Memorial Academic Welfare Society at Akbarpur in Mathura .

Similarly, it was found that nine faculty members had submitted fake certificates with the application for establishment of a new medical college by Puran Chand Dharmarth Trust at Kaithal in Haryana.

The MCI also found that in some of these cases, many staff members were unable to recognise their colleagues and resident doctors. On verification, it was found that no work output data of individual faculty and residents was available. No past attendance record was available either. Most of the faculty and residents did not possess an ID card. The MCI also observed that faculty members of clinical departments appear to be present in name only as they did not know the names of their superiors or juniors in the department. Interestingly, some faculty members have submitted fake telephone bills as proof of residence.

In one of the cases, while giving legal opinion, the Additional Solicitor General had said, “Indulging in malpractice of forgery and fabrication is a serious offence in law and the same cannot be taken lightly. Especially in the case of medical education as the same will affect the quality of medical education provided by an institution.

The institution which indulges in forgery and fabrication should be penalised as contemplated by statutory provisions as their actions affect the career of students pursuing MBBS education and may eventually affect the citizens.”

Concerned with the submission of fake or forged certificates by the faculty members,the MCI decided to apply Clause 8(3)(1)(d) of Establishment of Medical College Regulation Amendment, 2010 (part II), April, 16, 2010 while considering the applications for new medical colleges.

As per the clause (d), if any institute is found to have employed a teacher with fake/forged documents and submitted the declaration form of such a teacher, such an institute will not be considered for renewal of permission/recognition for award of MBBS degree/processing the applications for post-graduate courses for two years-- the current academic year and the following one.

As far as application for the Medical College at Akbarpur in Mathura is concerned, the MCI found that fake experience certificates were produced by Dr Neety Singh, SR, Department of Radio-Diagnosis, Dr Vikas Chand Dubey, SR, Department of General Medicine, Dr Vivek Asthana, SR, Department of Anaesthesia, Dr Pankaj Kumar, SR, Department of ENT and Dr Mukesh Bharti, SR, Department of Orthopaedics.

The Executive Committee of the MCI decided to refer the matter to the Ethics Committee to take action against the faculty as well as the Dean of the college.

As far as application for establishment of new medical college at Kaithal in Haryana is concerned, it was observed that fake experience certificates had been submitted by Dr Anil Patel, Associate Professor, Physiology, Dr Suresh Kumar Jain, SR, Orthopaedics, Dr Supriya, SR, Pediatrics, Dr H S Chattwal, SR, Pediatrics, Dr Ghansham Dass Goyal, SR, Paediatrics, Dr Stuti Modi, SR, OBG, Dr Rakesh Kumar Grover, SR, Anesthesia, Dr Romesh Chand Mittal, SR, Anesthesia and Dr Pankaj Kumar Srivastava, SR, Ophthalmology. The MCI referred the matter to the Ethics Committee to take action.

In the case of renewal of permission for MBBS course of third batch (150 seats) of Malla Reddy Medical College for Women, Jeedimetla, Hyderabad, for the 2015-2016 academic year, it was found that most of the Residents of all clinical departments were absent in their respective department/ward and were not doing administering treatment in OPD/OT.

They did not know the names of the head of the unit and other Residents. No senior/junior Resident had bank account details and also no hostel possession letter on faculty verification/head count. So many staff members were unable to recognise their fellow staff members and their Residents.

On verification, no work output data of individual faculty and Residents was available. No past attendance record was available. The MCI has decided not to renew the permission for admission to third batch.

In case of Sri Aurobindo Institute of Medical Sciences, Indore, MP, which applied for renewal of permission for admission of fifth batch of MBBS students, eight faculty members have not been considered as teachers, five senior Residents have not been considered as they are not staying on the campus.

Seven faculty persons have been found doing private practice, with timings overlaping with the institute’s timings. The MCI, has not only refused permission for admission, but has also referred the matter to the Ethics Committee.

Send Staff on Deputation Back, Government tells RGUHS

BENGALURU: The Department of Medical Education has directed the Rajiv Gandhi University of Health Sciences (RGUHS) to send the staff on deputation from other institutions back to their parent institutions.

Following allegations of not following norms while regularising several staff, Principal Secretary to the Medical Education Department M Lakshmi Narayana sent an official communication to the university in this regard.

The copy of the letter available with Express, reads: “As it is discussed and decided in the meeting held on May 8, we are directing the Rajiv Gandhi University of Health Sciences to send staff on deputation back to their parent institutes and also to submit a report on regularisation of 73 staff and 116 staff working on contract basis.”

The department also insisted that the Vice-Chancellor act immediately and send two deputy registrars and an assistant registrar back to their parent institutions. The instruction reads, “Vasanth Shetty and Dr Pranesh Gudur working as deputy registrars and who are from private institutions, and Ravindra Prasad from Kannada University Hampi should be sent back immediately.”

The Principal Secretary has also directed the university to cancel the decision to regularise the services of some Group D and Group C employees, whose services were outsourced. “There are some Group D and C employees who were taken on outsource basis and regularised without following statutes. Even the direction given by the High Court in a particular case was misunderstood. Typist Jyoti, driver Chennakeshava and electrician Vasanth Kumar, whose services were regularised, need to be considered as outsourced employees as earlier,” the letter said.

Reacting to this, RGUHS Vice-Chancellor Dr K S Ravindranath said, “The issue was placed before the Syndicate at a meeting on Friday. It was decided to send the details of all such employees who are in the university on deputation. The Principal Secretary, who is also the member of the Syndicate, was present at the meeting.”

Meanwhile, the three officials on deputation have approached the court, even before the university could initiate any action. The court has also issued a notice to the university in this regard.

PG Answer Script Scam

According to sources from the department, the decision to send back deputed staff was taken following the PG medical answer script scam that was unearthed in May/June 2014.

“Some university staff were suspected to be involved in the scam and following the allegations, the department has taken the decision and sent this communication,” said a source.

இருக்கு, ஆனாலும் இல்லை...!

வீட்டுக்கு ஒரு தொலைபேசி இருந்த காலம் போய், வீட்டில் எத்தனை பேர் இருக்கிறார்களோ அத்தனை பேருக்கும் தனித்தனியே செல்லிடப்பேசி (செல்போன்) என்ற சூழல்.
மேலும், அது கைக்கு ஒரு செல்லிடப்பேசி என ஆகிவிட்டது. நிறையப் பேர் ஒரு ஸ்மார்ட் போனும், ஒரு சாதா போனும் வைத்திருப்பது இயல்பாகி வருகிறது.
கொரியன் தயாரிப்பு, சீனத் தயாரிப்பு என பல நாடுகளின் செல்லிடப்பேசிகள் விலை மலிவாகக் கிடைத்துவந்த நிலையில், முன்னணி நிறுவனங்களும் நிறைய புதிய மாடல் செல்லிடப்பேசிகளை அனைவரும் வாங்கியே தீர வேண்டும் என சந்தையில் கொட்டி வருகின்றன. இன்று செல்லிடப்பேசி இல்லாதவர்கள் அனேகமாக இல்லை என்றே சொல்லலாம்.
பயணங்களின் போது நம் கண்ணில் படுவோரில் பலரும், இசை, விளையாட்டு, விடியோ என ஏதேனும் ஒன்றில் லயித்திருப்பதைப் பார்க்க முடிகிறது. செல்லிடப்பேசியிலேயே பத்திரிகை, புத்தகம் படிப்பதையும் பார்க்கிறோம். சமூக வலைதளங்களில் மேய்வோரையும் காண்கிறோம்.
இந்த "ஸ்மார்ட் போன்' உலகில் எத்தனையோ பொக்கிஷங்கள் கொட்டிக் கிடக்கின்றன. இரண்டு சிப், ஆடியோ, விடியோ, ரெக்கார்டிங், கால்குலேட்டர், அலாரம் என ஒரு குட்டி கணினியாகவே இன்றைய ஸ்மார்ட் போன் திகழ்கிறது.
"நமக்கு எதுவுமே புரியலப்பா, ஆனா இந்த சின்னப் பசங்க செல்லிடப்பேசியில் பூந்து விளையாடுறாங்கப்பா' என்னும் பேச்சை அடிக்கடி கேட்கிறோம். இளைஞர்கள் செல்லிடப்பேசியில் வேகமாக "டைப்' செய்யும் நேர்த்தியே அலாதிதான்.
கட்செவி அஞ்சல் (வாட்ஸ்அப்), முகநூல் (பேஸ்புக்), இத்யாதி இத்யாதி என அதற்குள்ளேயே தன்னைச் சிக்கவைத்துக்கொண்டு ஏறக்குறைய செல்லிடப்பேசி அடிமைகளாகத் திகழ்வோரையும் காண்கிறோம்.
இவற்றுக்கு மத்தியில் செல்லிடப்பேசியை அதிக விலை கொடுத்து வாங்கிவிட்டு, அதை அடுத்தவருடன் பேசும் வெறும் கருவியாக மட்டுமே பயன்படுத்துவோரையும் காண்கிறோம். அவர்கள் தங்களுக்குத் தெரிந்த சில விஷயங்களுக்கு மேல் செல்லிடப்பேசியில் வேறு எதையும் பயன்படுத்துவது இல்லை.
இங்கேதான் ஒரு கேள்வி எழுகிறது. செல்லிடப்பேசிகளை முழுமையாக நாம் பயன்படுத்துகிறோமா? பெரும்பாலும் இல்லை என்றே சொல்ல வேண்டும்.
பெரும்பாலோர் அதில் குறைந்தபட்ச செயல்பாடுகளையே பயன்படுத்துகிறோம். நாம் வைத்திருக்கும் செல்லிடப்பேசியில் என்னென்ன வசதி இருக்கிறது என்பதைப் பலரும் அறிந்திருப்பதில்லை என்பதே மிக முக்கியமான காரணமாகப்படுகிறது.
ஒரு பொருளை வாங்கும்போது, அதனுடன் அதை எப்படிப் பயன்படுத்துவது என்று ஒரு விளக்கப் புத்தகம் கொடுக்கப்படும். இன்று நாம் வாங்கும் செல்லிடப்பேசிகளுடன் ஒப்புக்கு ஒரு வழிகாட்டி (மேனுவல்) புத்தகம் அளிக்கப்படுகிறது. அதில் உலக மொழிகள் பலவற்றுடன் ஆங்கிலமும் இருக்கும். அதனைப் படித்துப் புரிந்துகொண்டால் ஏதோ கொஞ்சம் தெரிந்து கொள்ளலாம்.
தமிழிலும் சில செல்லிடப்பேசித் தயாரிப்பு நிறுவனங்கள் இப்படிப்பட்ட புத்தகத்தைக் கொடுக்கின்றன. அதிலுள்ள எழுத்துகள் பூதக்கண்ணாடி கொண்டு படிக்கும்படி இருக்கும்.
சரி, அந்த நிறுவனங்களின் இணையதள முகவரியிலாவது சென்று தமிழில் அறிந்து கொள்ளலாம் என்றால், அப்படி தமிழில் தகவல் இருப்பதாகத் தெரியவில்லை.
பெரும்பாலானோர் சுய பரிசோதனையின் அடிப்படையிலேயே செல்லிடப்பேசியை நோண்டி, நோண்டிக் கற்றுக் கொள்கின்றனர். எப்படிப் பயன்படுத்த வேண்டும் என்று சுற்றத்தாரிடம் கேட்டே பலரும் பயன்படுத்துகிறார்கள்.
செல்லிடப்பேசியைப் பயன்படுத்துவது எப்படி என்று தெரிவதற்கே இவ்வளவு பிரச்னை. அதிலும் அவரவர் தாய்மொழியைப் பயன்படுத்துவதில் மேலும் பிரச்னை உள்ளது.
உதாரணமாக, தமிழ் மொழிப் பயன்பாடும் பல்வேறு சிக்கல்களில் உள்ளது. தமிழ் மொழி செல்லிடப்பேசியிலேயே இணைக்கப்பட்டிருந்தால் எந்தப் பிரச்னையும் இல்லை; தமிழ் மொழியைத் தேர்ந்தெடுத்துப் பயன்படுத்த முடிகிறது. சில செல்லிடப்பேசிகளில் அதற்கான "ஆப்ஸ்' எனப்படும் செயலிகளை நிறுவிப் பயன்படுத்தலாம். மேலும் சில செல்லிடப்பேசியில் தமிழில் படிக்க மட்டும் முடியும்; எழுத முடியாது.
செல்லிடப்பேசி மூலம், வங்கி நடவடிக்கைகளை மேற்கொள்ளலாம், பயணச் சீட்டு பெறலாம் என எத்தனையோ வசதிகள் உள்ளன.
ஆனால், செல்லிடப்பேசியின் சாதாரணப் பயன்பாடுகளையே முழுமையாக அறியாதவர்கள், இப்படிப்பட்ட சேவைகளைப் பயன்படுத்துவதில் தயங்கவே செய்வர். தயக்கம், அச்சம் இல்லாமல் அனைவரும் தைரியமாக செல்லிடப்பேசியைப் பயன்படுத்த, அதில் என்னென்ன வசதிகள் உள்ளன. அவற்றை எப்படிப் பயன்படுத்துவது என்பதை அறிந்திருப்பது அத்தியாவசியமாகும்.
சில யோசனைகள்: செல்லிடப்பேசியை எப்படிப் பயன்படுத்த வேண்டும், அதில் என்னென்ன வசதிகள் உள்ளன என்பதை விளக்கும் கையேடு எளிய தமிழில் அனைவருக்கும் புரியும்படியும், தமிழில் பயன்படும் வகையில் அனைத்து செல்லிடப்பேசிகளும் அமைந்திருக்க வேண்டும்.
செல்லிடப்பேசியை தயாரிக்கும் நிறுவனங்கள் தங்கள் இணையதளத்தில் செல்லிடப்பேசி பயன்படுத்துவதில் ஏற்படும் சந்தேகங்களுக்கு தீர்வும், விளக்கமும் அளிக்கும் வகையில் தமிழில் ஒரு பகுதியை அமைத்திருக்க வேண்டும். சந்தேகங்களுக்கு தமிழில் தகவல் தரும் இலவச சேவை மைய (கால் சென்டர்) ஏற்பாடும் இருக்க வேண்டும்.
தொழில்நுட்பத் துறையில் உள்ள தமிழ் ஆர்வலர்கள் இதுகுறித்து மேலும் சிந்தித்துச் செயல்பட்டு, கைக்குக் கிடைத்த செல்லிடப்பேசியை அறைகுறையாக அல்லாமல் முழுதாக அனைவரும் பயன்படுத்த வழிவகை காண வேண்டும்.

University brings ordinance to ensure greater accountability in examination work

MANGALURU: Examiners and examination staff appointed by Mangalore University or from an institution affiliated to the university and anyone who has accepted an offer from the university to be in this role will have to henceforth tread carefully.

An ordinance governing disciplinary control over examiners and staff involved in university' exam work will entail they discharge their duty in the utmost professional manner of face severe action including fines.

Ratified by the academic council of the university, the ordinance will come in to effect from the date of approval of the Syndicate. If examiners are persons appointed under section 74 of the Karnataka State Universities Act; examination staff includes persons appointed as moderators, chief superintendents, deputy chief superintendents, invigilators, flying squad, superintendents, tabulators, co-tabulators, head clerks, clerks, typists/data entry operators or peons.

Any lapse or malpractice on the part of the examiners or examination staff will mean that they will have to Malpractices and Lapses Enquiry Committee that the vice-chancellor is empowered to appoint to go in to such specific instances. The penalties include withholding payment of part of full remuneration or recovery in part or full of such remuneration specified for doing the work of examiner or examination staff, and a fine not exceeding Rs 5,000.

The penalty also includes recovery in full or in part, of the loss caused to the university on account of the lapse or malpractice committee by the examiners or staff. The examination staff could also be debarred from examination work, either permanently or for a specified period. An examiner in turn could be disqualified from being included in the panel of examiners under sub-section (2) of section 74 of the above mentioned act, either permanent or for a specified period.

Vice chancellor K Byrappa said the ordinance is important in that the university will now have to ensure that rights of the students, who are the major stakeholders in the higher education system is protected.

"We do not the future of the students to be in jeopardy due to the mistakes - knowing or otherwise - on part of the examiners of examination staff," he said, adding such a move will make those connected with the examination job to be more diligent in what they do.

கார்த்திகையில் அணைந்த தீபம்!

கார்த்திகையில் அணைந்த தீபம்!  பிறருக்கு சிறு நஷ்டம்கூட ஏற்படக் கூடாது என்று மின் விளக்கை அணைக்கச் சொன்ன பெரியவரின் புதல்வர் சரவணன் என்கிற வி...