Sunday, March 29, 2015

வலியது வெல்லும்

ஆறு வாரங்களுக்கு மேல் நடைபெற்றுவந்த பரபரப்பான நாடகம் தற்போது முடியும் கட்டத்தை நெருங்கியிருக்கிறது. நாடக முடிவுக்குச் சற்று முன்னதாகவே களப்பலியாகியிருக்கிறது இந்திய அணி! பெரிதும் எதிர்பார்க்கப்பட்ட தென்னாப்பிரிக்க அணிக்கு அடுத்ததாக இந்தியாவும் பலரது எதிர்பார்ப்பையும் பொய்யாக்கி யிருக்கிறது.

தொடர் தோல்விகளுக்குப் பிறகு, உலகக் கோப்பையில் நுழைந்த இந்திய அணிகுறித்து இந்திய ரசிகர்களுக்கு ஆரம்பத்தில் எதிர்பார்ப்பு பெரிதாக இருக்கவில்லை. ஆனால், இந்திய அணியின் நம்ப முடியாத எழுச்சியைக் கண்டு ரசிகர்கள் பெருமளவில் ஊக்கம் பெற்றிருந் தார்கள். எனினும், ஆரம்பகட்ட எதிர்பார்ப்பு போலவே இந்த உலகக் கோப்பை துயர நாடகமாகவே ஆகிவிட்டது இந்திய அணிக்கு.

கிரிக்கெட் ஆடும் நாடுகளின் மாபெரும் திருவிழாவில் வழக்கம் போலவே பல வெற்றிக் கதைகளும் கண்ணீர்க் கதைகளும் அரங்கேறின. சாதனைகள் நொறுக்கப்பட்டன. பழைய புகழ்கள் சிதறடிக்கப் பட்டன. புதிய நாயகர்கள் தலையெடுத்தார்கள். ஆட்டத்தின் விதிகள் மாறினாலும் சில விஷயங்கள் மாறுவதே இல்லை. ஆஸ்திரேலியாவின் ஆதிக்கம் அத்தகையது.

என்ன செய்யப்போகிறார்களோ என்னும் பதைபதைப்பை ஏற்படுத்தி விட்டு, பிறகு சீரான ஆட்டத்தை வெளிப்படுத்திவந்த இந்திய அணி நம்பிக்கை என்பது ஒரு நீர்க்குமிழியைப் போன்றது என்பதை நிரூபித் திருக்கிறது. தொடர்ந்து ஏழு ஆட்டங்களில் வெல்லும், ஏழு முறை எதிரணியை முற்றிலுமாக ஆட்டமிழக்கவைக்கும் என்று யாரும் எதிர் பார்க்காத அணி இதையெல்லாம் செய்து உலகை ஆச்சரியத்தில் மூழ்கடித்தது. எதிர்பார்ப்பின் உச்சத்தில் இருந்த இந்திய ரசிகர்களைத் தன் சொதப்பல் ஆட்டத்தால் ஏமாற்றி யதார்த்தத்தையும் புரியவைத்தது. நாடகத்தின் உச்சக் காட்சியை உணர்ச்சியே இல்லாமல் பார்க்கும் நிலைக்கு இந்தியர்களைத் தள்ளிவிட்டார்கள் தோனி அணியினர்.

ஆஸ்திரேலியா மிகவும் தன்னம்பிக்கையுடனும் கவனத்துடனும் சிறிதும் பதற்றம் அற்ற மனநிலையுடனும் ஆடி வென்றது. அந்த அணிக்கு ஒரு திட்டம் இருந்தது. அதைச் சரியாக அது அமல்படுத்தவும் செய்தது. யதார்த்தமான மதிப்பீட்டில் ஆஸ்திரேலியாவைவிடவும் திறமை குறைந்த இந்திய அணி, தன் திறமைகளையெல்லாம் திரட்டித் தன்னம்பிக்கையுடன் போராடினால்தான் போட்டி என்ற ஒன்றே சாத்தியமாகும் என்ற நிலையில், இந்திய அணி பதற்றத்தையே வெளிப்படுத்தியது. தோல்வி என்பது சகஜம் என்பதுபோலவே ஆடியது.

யதார்த்தமான மதிப்பீடுகள் இன்றி உணர்ச்சி அடிப்படையிலான எதிர்பார்ப்புடன் காத்திருந்த ரசிகர்கள் ஏமாற்றமடைந்தார்கள்; ஆத்திரமடைந்தார்கள். ஆடுகளத்தின் மையத்தைத் தேசபக்தியின் உருவகமாகக் காணும் உணர்ச்சி மிகுந்த அவர்களது ஆத்திரத்துக்குத் தொலைக்காட்சித் திரைகளும் அனுஷ்கா ஷர்மா போன்ற அப்பாவிகளும் இலக்கானார்கள். கிரிக்கெட்டின் கள நிலவரத்தைப் புரிந்துகொள்ளாதவரையில் பொருத்தமற்ற இத்தகைய உணர்ச்சி வெளிப்பாடுகள் தொடர்ந்துகொண்டுதான் இருக்கும்.

ஆறு வாரங்களுக்கு முன்பு இருந்த நிலையில், இந்தியா இந்த அளவுக்கு ஆடியதே பெரிய விஷயம் என்னும் உண்மையைப் புரிந்து கொண்டு, இதைக் கடந்து செல்லும் பக்குவம் இந்திய ரசிகர்களுக்கு எப்போது வருமென்று தெரியவில்லை. மேலும், உணர்ச்சிகளை மீறி அறிவுபூர்வமாக கிரிக்கெட்டைப் பார்ப்பவர்கள் திறமை மிக்க அணிகள் வெல்வதையே வரவேற்பார்கள். ஆகவே, இந்தியத் தோல்வியின் யதார்த்தத்தைப் புரிந்துகொள்ளும் அதே நேரத்தில் ஆஸ்திரேலிய வெற்றியை வரவேற்பதுதான் கண்ணியமான விளையாட்டுக்குப் பெருமை சேர்க்கும்!

TANCET 2015

D.Y.PATIL UNIVERSITY ADMISSION NOTIFICATION 2015-16

BHARATH UNIVERSITY ADMISSION NOTIFICATION 2015-16

TNEB staff make customers pay for digital meters given free of cost

CHENNAI: City residents are being fleeced by employees of Tamil Nadu Electricity Board (TNEB) in the name of replacing old meters with digital ones. Residents in many areas are told to pay 175 to 250 as fees to replace old meters. Many, who do not know that the meters are to nstalled by TNEB free of cost, end up paying whatever the staff demand.

Tangedco, a subsidiary of TNEB, is currently replacing conventional meters with digital meters as part of the central government-sponsored Restructured Accelerated Power Development and Reforms Programme (R-APDRP), being implemented in 110 towns and cities, including Chennai, Coimbatore, Madurai and Trichy.

TNEB staff, who carry out the work, say only a part of the money is taken by them. The balance is given to officials, said a resident.

On Thursday, a team of Tangedco employees led by a man named Gopal visited a few apartment complexes in Mandaveli and told residents to cough up 175 per household to replace meters. "Gopal, who came with three others, told us to keep meter cards and 175 per card ready tomorrow. They said 8 meters would be replaced," said S Chari, a resident of Mandaveli.

TNEB officials feigned ignorance about the fleecing and said the board had given enough publicity that the replacement would be done free of cost. "If still people pay money, they are to be blamed," said a senior official.

"On a few previous occasions, we received complaints about our employees fleecing residents. But when our officials visited houses for an inquiry, many residents refused to cooperate," said the official.

Digital meters record consumption of power by even small gadgets. Conventional meters, on the other hand, have rotational discs, and record only when consumption is reasonably high. On account of registering accurate readings, the board hopes that digital meters will increase its revenue by about 20%.

TNEB has ordered 45 lakh digital meters from seven companies and till now has received 20 lakh meters.

SRI RAMACHANDRA UNIVERSITY ADMISSION NOTIFICATION 2015-16

Saturday, March 28, 2015

A Bank Run by Beggars, for Beggars in Bihar Town

GAYA: A group of beggars in this Bihar town has opened their own bank, which they run and manage to provide financial security in times of crisis.

Dozens of beggars, who have been depending for their survival on alms from hundreds of Hindu devotees at the gate of 'Maa Manglagauri Mandir' (temple) in Gaya town for years, have started the bank.

The beggars call it Mangala Bank.

"It is true that we have established a bank for ourselves," said Raj Kumar Manjhi, one of the 40 beggars who are members of this unique "bank".

"Bank's manager, treasurer and secretary along with one agent and other member, who are running and managing it, are all beggars," Manjhi told IANS in Gaya, about 100 km from here. Manjhi, incidentally, is the manager of the bank.

Manjhi, who is literate enough to manage the accounts and other works of the bank, said: "Each of us (beggars) deposits Rs.20 every Tuesday in the bank that comes to Rs.800 weekly deposit."

Malti Devi, who is secretary of the bank that was established six months ago, said: "It began last year with a big hope and to fulfill aspirations of beggars. We are still not treated well in the society because we are poorest of the poor."

Malti now reaches out to more and more beggars by opening their account.

"Most of the beggars who are members of the 'bank' have neither BPL (Below Poverty Line) card nor Aadhaar card," she said.

Manjhi's wife Nagina Devi is treasurer of the bank. She said: "My duty is to manage the deposit money."

Bank's agent Vanarik Paswan said his job is to collect money from each member weekly for deposit.

Manjhi said their bank helped him when he faced an emergency.

"Early this month, my daughter and sister sustained burn injuries while cooking. The bank has provided me a loan of Rs.8,000 for their medical treatment. It is an example of how the bank can help a beggar like me without any paper work or guarantor as practiced in nationalised and private banks," he said.

Manjhi would not have to pay interest on his loan for a month.

"The bank has made it mandatory to pay interest on a loan at the rate of 2 to 5 percent from next month to put pressure to pay back loan amount," Malti said.

Beggars like Nathun Budha, Basant Manjhi, Rita Masomat, Dhaula Devi said that they were happy that at least now they have their own bank.

"We saved some money at least now and deposit in the bank," said Basant.

Rita said they have been depositing money in the bank to meet her future needs.

Nathun added that what was unique about their bank is the fact that it is owned and managed by beggars who decide on the rules and regulations themselves.

The beggars were encouraged to start their own bank by officials of State Society for Ultra Poor and Social Welfare last year.

NEWS TODAY 06.12.2025