Friday, June 13, 2025

நிரந்தர ஊழியர்களும்... விபத்தில்லா பயணமும்!

நிரந்தர ஊழியர்களும்... விபத்தில்லா பயணமும்! 

பணியிடங்கள் அனைத்தும் நிரந்தர ஊழியர்களால் நிரப்பப்பட்டு, அவர்கள் சரியான வேலை நேரத்தில் பணியாற்றி, நஷ்டமில்லா, விபத்தில்லா பயணத்தை அரசு உறுதிசெய்யும் நாளை எதிர்நோக்கியிருக்கின்றனர் மக்கள்.

எம்.மாரியப்பன் Published on:  13 ஜூன் 2025, 6:31 am Updated on:  13 ஜூன் 2025, 6:31 am 2 min read 

அதிகரித்துவரும் காலிப் பணியிடங்களை ஈடுசெய்ய, ஒப்பந்த அடிப்படையில் ஓட்டுநர், நடத்துநர்களை அரசுப் போக்குவரத்துக் கழகம் பணியமர்த்தி வருகிறது.

தனியாரிடமிருந்த பேருந்து சேவை, பொதுமக்களின் நலன் கருதி, கடந்த 1972-இல் தமிழ்நாடு அரசின் கட்டுப்பாட்டுக்குள் கொண்டுவரப்பட்டது. தற்போது சென்னை, விழுப்புரம், கும்பகோணம், திருச்சி, மதுரை, கோவை, சேலம், திருநெல்வேலி என எட்டு போக்குவரத்துக் கழக கோட்டங்கள் மற்றும் விரைவுப் பேருந்துகளுக்கான ஒரு தனிக் கோட்டம் செயல்பாட்டில் உள்ளது.

அரசுப் போக்குவரத்துக் கழகத்தில் சுமார் 22,000 பேருந்துகள் இயக்கப்பட்டு வருகின்றன. சுமார் 1.50 லட்சம் பேர் பணியாற்றுகின்றனர். இதில், மொத்த ஓட்டுநர், நடத்துநர் பணியிடங்களில் 30 சதவீதம் காலியாக உள்ளதாகவும், இதனால், முதுநிலை ஓட்டுநர், நடத்துநர்கள் அதிகபட்சம் 16 மணிநேரம் வரை பணியாற்றும் நெருக்கடியான சூழலுக்குத் தள்ளப்பட்டுள்ளதாவும் அவர்கள் வருந்துகின்றனர்.

இவ்வாறு அவர்கள் ஓய்வின்றி பணியாற்றுவதால் பேருந்துகள் ஆங்காங்கே விபத்தில் சிக்கும் சம்பவங்களும் நிகழ்கின்றன. "ஒன் டூ ஒன்' என்ற இடைநில்லா விரைவுப் பேருந்துகளில் பெரும்பாலும் தனியாக நடத்துநர் இல்லை. இவர்கள் பேருந்து புறப்படும் இடத்திலேயே பயணக் கட்டணத்தை வசூலித்துக்கொண்டு இறங்கிவிடுகின்றனர். பிறகு, ஓட்டுநர் மட்டுமே பயணிகளுக்கு பொறுப்பேற்று அவர்களைக் கொண்டு சேர்க்கிறார். இதுபோன்ற நேரங்களில் பேருந்தில் திடீரென பழுது ஏற்பட்டாலோ, விபத்து நேரிட்டாலோ, போக்குவரத்து நெரிசலில் சிக்கினாலோ ஓட்டுநரும், பயணிகளும் மிகுந்த அவதிக்குள்ளாகின்றனர்.

போக்குவரத்துக் கழகத்தில் காலிப் பணியிடங்களை நிரப்ப, கடந்த 2023-இல் சென்னை, கோவை, மதுரை உள்ளிட்ட பெருநகரங்களில் ஒப்பந்த அடிப்படையில் ஓட்டுநர்களை நியமிக்கும் முயற்சியை நிர்வாகம் மேற்கொண்டது. இதற்கு நிரந்தரப் பணியாளர்கள் எதிர்ப்பு தெரிவிக்கவே அந்தத் திட்டம் தற்காலிகமாக கைவிடப்பட்டது.

அதற்கு மாற்றாக பணியில் இருந்து ஓய்வுபெற்ற ஓட்டுநர், நடத்துநர்களை மீண்டும் பணிக்கு வருமாறு அழைத்தனர். நாள் ஒன்றுக்கு ரூ. 800 முதல் ரூ. 1,200 வரை ஊதியம் வழங்கியபோதும், அவர்கள் தொடர்ந்து பணிக்கு வரவில்லை. கடந்த ஓராண்டாக ஒப்பந்த அடிப்படையில் பணியாளர்கள் நியமனம் நடைபெற்று வருகிறது. ரூ. 20,000 முன்பணம் செலுத்திவிட்டு பணியில் சேர்ந்துகொள்ளலாம்; தினமும் ரூ. 1,400 ஊதியமாக வழங்கப்படுகிறது. இந்தப் பணிக்கு இளைஞர்கள் பலர் ஆர்வத்துடன் வருகின்றனர்.

தமிழக அரசின் விடியல் பயணத் திட்டத்தின் கீழ் இயக்கப்படும் நகரப் பேருந்துகள், விடுமுறைக் காலங்களில் இயக்கப்படும் சிறப்புப் பேருந்துகளில் பெரும்பாலும் ஒப்பந்த ஓட்டுநர், நடத்துநர்களே அதிகம் உள்ளனர். அவர்கள், பயணிகளின் பாதுகாப்பில் போதிய அக்கறை எடுத்துக்கொள்வதில்லை என்ற குற்றச்சாட்டு உள்ளது.

காலிப் பணியிடங்களின் எண்ணிக்கை நாளுக்கு நாள் அதிகரித்து வருவதாகவும், கடந்த இரண்டு ஆண்டுகளில் 20 சதவீதம் அதிகரித்துள்ளதாகவும் போக்குவரத்துக் கழகத் தொழிலாளர்கள் கூறுகின்றனர். இதனால், "2, 3 டூட்டி' தொடர்ந்து பார்க்குமாறு அதிகாரிகள் கட்டாயப்படுத்துவதாகவும், உணவு, உறக்கமின்றி நெருக்கடியான நிலையில் தாங்கள் பணியாற்றுவதாகவும் அவர்கள் வருந்துகின்றனர்.

அதுமட்டுமின்றி தொழிற்சங்கங்களின் நிர்வாகிகள் பலர் பணிக்குச் செல்லாமலே வருகையை பதிவுசெய்து ஊதியம் பெறுகின்றனர். ஒரு பணிமனையில், ஒரு தொழிற்சங்கத்துக்கு குறைந்தது 5 பேர் உள்ளனர். இவர்களை பணியில் முறையாக ஈடுபடுத்தினாலே காலியிடங்களை ஓரளவு குறைக்க முடியும் என்றும் தொழிலாளர்கள் கூறுகின்றனர்.

ஆனால், அதிகாரிகள் தரப்பில் "அரசுப் போக்குவரத்துக் கழகத்தில் காலிப் பணியிடங்களை நிரப்பும் பொருட்டு மாற்று நடவடிக்கையாக ஒப்பந்த அடிப்படையில் பணி நியமனம் நடைபெற்று வருகிறது. அவ்வப்போது அறிவிப்பு வெளியிட்டு நிரந்தர அடிப்படையிலும் பணியாளர் நியமனம் நடைபெறுகிறது'' என்றனர்.

ஓட்டுநர்களிடம் பணியின்போது பயணிகளிடம் எவ்வாறு செயல்பட வேண்டும் என்பதை நாள்தோறும் தெளிவுபடுத்தி வருகிறோம். அண்மையில் போதையில் பேருந்தை இயக்கிய நாமக்கல் ஓட்டுநரின் உரிமத்தை ரத்து செய்ததுடன், மீண்டும் அவர் பணியில் இணையாதவாறு நடவடிக்கை மேற்கொண்டுள்ளோம்.

மொத்தத்தில் பெரும்பாலான அரசுத் துறைகளைப் போலவே பணியாளர் பற்றாக்குறை, தற்காலிக அல்லது ஒப்பந்தப் பணியாளர்கள் நியமனம் எனப் போக்குவரத்துக் கழக நிறுவனமும் இயங்கி வருகிறது. முந்தைய காலங்களைப் போல, பணியிடங்கள் அனைத்தும் நிரந்தர ஊழியர்களால் நிரப்பப்பட்டு, அவர்கள் சரியான வேலை நேரத்தில் பணியாற்றி, நஷ்டமில்லா, விபத்தில்லா பயணத்தை அரசு உறுதிசெய்யும் நாளை எதிர்நோக்கியிருக்கின்றனர் மக்கள்.

NEWS TODAY 13.06.2025


















 

NEWS TODAY 13.06.2025






























 

Association blames MKU’s ‘lethargic attitude’ for delay in disbursal of salary, pension


Association blames MKU’s ‘lethargic attitude’ for delay in disbursal of salary, pension



Livelihood issues: Members of Madurai Kamaraj University Faculty Association staging a protest on the premises of the university in Madurai on Thursday. R. Ashok

Faculty members also seek approval for pending promotions under the Career Advancement Scheme; they say that promotion from assistant to associate professor has been stalled

The Hindu Bureau

Madurai  13.06.2025



Faculty members and pensioners of Madurai Kamaraj University (MKU) staged a protest on the university premises here on Thursday, demanding disbursal of their salaries and pensions as well as approval of long-pending promotions under the Career Advancement Scheme (CAS).

The demonstration, organised by the Madurai Kamaraj University Faculty Association (MUFA), condemned the delay in salary payments and the prolonged inaction by the Higher Education Department regarding faculty promotions. The MKU Pensioners’ Association joined the protest, voicing concern over non-payment of pension for May.

MUFA general secretary C. Muniyandi said the promotion from Assistant to Associate Professor has been stalled, affecting 85 faculty members.

MKU Pensioners Association president A. Srinivasan said the issue dated back to November 2021 with regular delays in salary and pension payments.

“A total of 1,180 people are affected, including 438 family pensioners. Among them, seven are over 90 years old. For senior citizens, who are physically and mentally weak, delays in pension disbursal cause immense hardship,” he said.

Mr. Srinivasan blamed what he described as the “lethargic attitude” of the university administration and expressed disappointment that neither the government nor the officials concerned were taking the issue seriously.

RBI eases KYC norms for customer convenience


RBI eases KYC norms for customer convenience

T. Ashokamithran

Mumbai  13.06.2025

Reserve Bank of India (RBI) eased the Know Your Customer (KYC) norms for convenience of the customers, according to a circular released June 12.

Banks shall complete the KYC updation of customers who are flagged as ‘low risk’ whose KYC have not been updated, within a year or June 2026, whichever is later. Moreover, the Central bank also introduced the facility to upload KYC through video. The facility is called Video based Customer Identification Process (V-CIP) for customer onboarding and information updation.

The RBI also said banks shall enable its banking correspondents to undertake the KYC updation activity. These facilities shall be provided to reactivate inoperative accounts, RBI said in a separate circular.

Banks have been advised to reach out to semi-urban and rural areas and set up camps to complete the process.


Updation an issue

The circular becomes important at a time when a lot of PMJDY accounts were reportedly inoperative due to difficulties in KYC updation and eligible beneficiaries for Direct Benefit Transfer-based (DBT) schemes faced snags in withdrawing money.

“Simplifying KYC while maintaining regulatory safeguards will enable the ecosystem to onboard customers faster, reduce friction, and accelerate the adoption of formal financial services,” said Payments Council of India (PCI) in its release.

Thursday, June 12, 2025

NEP fails 1st test: Affiliated colleges slam varsity for chaotic rollout


NEP fails 1st test: Affiliated colleges slam varsity for chaotic rollout
Demand urgent review to safeguard students’ future

Lovleen Bains  THE TRIBUNE 

Sahnewal, Updated At : 05:58 AM Jun 10, 2025 IST


Students discuss a question paper after appearing in an exam.
Advertisement


The first-semester results under the New Education Policy (NEP) have exposed serious flaws in its implementation at Panjab University-affiliated colleges, triggering widespread criticism. Academicians, students and parents have demanded an urgent policy revamp, arguing that inadequate stakeholder feedback had led to a chaotic rollout.

The general pass percentage did not exceed 15-20 per cent in several colleges and most students failed in multiple subjects.

During a post-result online meeting, college principals expressed grave concerns over the rushed and poorly planned implementation of the policy. They acknowledged that the affiliated colleges were barely managing to adjust to the changes, only to be destabilised further by the university’s approach. Frustrated by the disjointed execution, they decided to escalate their grievances to university officials.

Disgruntled students voiced their frustration over what they called “sheer injustice.” “We were blindly pushed into an entirely new system and left struggling to navigate it alone. The delayed results robbed us of the chance to reflect and improve our academic strategies. With so many subject options, we ended up as jack-of-all-trades but masters of none,” they complained.

Nodal officers responsible for implementing the NEP criticised the university’s indecisiveness and last-minute modifications. “Colleges struggled to cope with the constant revisions, which often came at the eleventh hour. As teachers, we couldn’t guide students effectively because the policy was just as unfamiliar to us. Even now, the evaluation criteria remains unclear,” shared a faculty member from a city college.

Dr Sandeep Sawhney, Principal, Govind National College, Narangwal, condemned the university for the haphazard implementation of the NEP implementation, calling it “ill-conceived and half-baked.” He warned that political motives had overshadowed practical academic concerns, jeopardising students’ careers. “With a general pass percentage of just 15-20 per cent and students failing in multiple subjects, many will be forced to abandon their degrees midway. This crisis will financially cripple colleges and leave students academically adrift,” he cautioned.

Dr KK Sharma, Principal of AS College, Khanna, urged an urgent reassessment of the new curriculum and assessment framework. “The disappointing BA first-semester results show a clear disconnect between the syllabus and students’ learning capacity. The introduction of Discipline-Specific Courses (DSCs), Skill Enhancement Courses (SECs), Value-Added Courses (VACs) and Ability Enhancement Courses (AECs) has confused students rather than empowering them,” he explained.

Dr Sarvjeet Brar, Principal, Guru Nanak National College, Doraha, called for uniformity in passing marks. “NEP papers require a 40 per cent score to pass, while non-NEP papers have a 35 per cent threshold. This discrepancy confuses both students and evaluators. The passing percentage for the NEP courses should be lowered to align with existing norms,” he suggested.

Dr Ajit Kaur, Principal of Ramgarhia Girls College, Ludhiana, proposed waiving the requirement for students to secure 50 per cent of first-year credits to progress to the third semester—at least for the initial three years of implementation. “A phased transition would allow students and faculty to adapt more smoothly,” she explained.

Dr Tejinder Kaur Dhaliwal, Chairman of PSEB, highlighted severe infrastructural and staff shortages at colleges, arguing that many institutions were unprepared for the NEP’s expansive academic framework. “Students fresh out of senior secondary schools are being burdened with transcription and linguistics—subjects that are usually studied at the postgraduate level. The university must rethink its approach and take corrective action,” she advised.

A former principal, SS Sangha, recommended that Skill Enhancement, Value-Added and Multidisciplinary courses be assessed practically through viva voce examinations, conducted at colleges by a panel of internal and external examiners.

With mounting concerns from all stakeholders, PU-affiliated colleges are pushing for an urgent review of the NEP’s rollout to prevent lasting damage to students and institutions.

PU Controller of Examinations Dr Jagat Bhushan was preoccupied with an engagement when contacted.

UGC sends notices to 89 institutes, 5 in TN, over anti-ragging norms

UGC sends notices to 89 institutes, 5 in TN, over anti-ragging norms 

TIMES NEWS NETWORK 12.06.2025

New Delhi : As many as 89 institutions including 17 institutes of national importance such as IIM-Bangalore, IITMumbai, IIT-Kharagpur, Indian Statistical Institute, Kolkata, and National Institutes of Design, have been served show-cause notices by University Grants Commission (UGC) for violating its AntiRagging Regulations, 2009. 

Five institutions from Tamil Nadu, including Annamalai University, Jeppiar University, SASTRA and IIMTrichy have also been served the notices. The UGC, in its June 9 notice, said: “Your institution has failed to submit the mandatory anti-ragging undertakings by students and compliance undertaking by your institution, despite multiple advisories issued by the UGC, follow-up calls from the anti-ragging helpline, and direct interventions by the anti-ragging monitoring agency”. 

Asking the institutions to treat the matter with utmost seriousness, the commission warned that failure to comply within 30 days may result in “withdrawal of UGC grants and funding, impacting financial assistance and research projects”. 


UGC secretary Manish Joshi said the action was taken to ensure institutional accountability, regulatory discipline, and student safety. Institutions that fail to act may be publicly listed as noncompliant with norms on UGC website and face regulatory action, including derecognition. Altogether, 41 state govt-run universities are on the list.

NEWS TODAY 06.12.2025