Tuesday, May 6, 2025

NEET’24 scam: MBBS student suspended


NEET’24 scam: MBBS student suspended 

Pushpa.Narayan@timesofindia.com 06.05.2025

Chennai : A third-year MBBS student in Tamil Nadu, arrested by the CBI for his involvement in the NEET 2024 scam, was suspended by the govt Tiruvarur Medical College, health department officials said. 


Amit Kumar, a native of Saharsa in Bihar, was arrested by the CBI for solving the stolen NEET UG 2024 question paper at Hazaribagh in Jharkhand. Based on a complaint dated June 23, 2024, Amit Kumar was taken into custody on August 19, 2024, and lodged in Patna central jail. A charge sheet was filed against him. 

On April 15, the undergraduate medical education board director, Sukh Lal Meena, directed Tiruvarur dean Dr G Joseph Raj to suspend Amit Kumar with immediate effect, pending the final outcome of the ongoing proceedings, and to send a compliance report in three days. 

The CBI is investigating cases connected to the NEET UG 2024 examinations wherein some of the MBBS students were found involved in malpractices, it said. The letter added that a charge sheet was filed against Amit Kumar, who was “found involved in solving the stolen NEET UG 2024 question paper,” it said. He added that the action taken report sought from the university concerned regarding the said student was still awaited. The same day, the college placed Amit Kumar under suspension. However, sources from the college said the student wasn’t attending college since July 22, 2024. Four months later, in Nov 2024, the college declared him ineligible to write his university examination due to inadequate attendance and lack of internal assessment marks.

In Dec, based on provisional bail granted by the Patna high court to write the examination in Jan 2025, his parents, Meena Kumari and Ram Prasad Yadav, sought permission from the dean for their son to write the examination. Tamil Nadu Dr MGR Medical University, however, denied permission.

மாணவா்கள், பணிபுரிவோருக்கு இலவச ‘ஏஐ’ படிப்புகள் அறிமுகம்: சென்னை ஐஐடி


மாணவா்கள், பணிபுரிவோருக்கு இலவச ‘ஏஐ’ படிப்புகள் அறிமுகம்: சென்னை ஐஐடி

06.05.2025

மாணவா்கள், ஆசிரியா்கள், பணிபுரியும் தொழில் வல்லுநா்களுக்கு ஏற்ற வகையில், இலவசமாக ஐந்து செயற்கை நுண்ணறிவு (ஏஐ) படிப்புகளை சென்னை ஐஐடி அறிமுகப்படுத்தியுள்ளது.

சென்னை ஐஐடிகோப்புப் படம் Din Updated on: 06 மே 2025, 3:38 am சென்னை: மாணவா்கள், ஆசிரியா்கள், பணிபுரியும் தொழில் வல்லுநா்களுக்கு ஏற்ற வகையில், இலவசமாக ஐந்து செயற்கை நுண்ணறிவு (ஏஐ) படிப்புகளை சென்னை ஐஐடி அறிமுகப்படுத்தியுள்ளது.

இது குறித்து சென்னை ஐஐடி திங்கள்கிழமை வெளியிட்ட செய்திக் குறிப்பு:

சென்னை ஐஐடி ஸ்வயம் பிளஸ் மூலம் 5 செயற்கை நுண்ணறிவுப் படிப்புகளை இலவசமாக அறிமுகப்படுத்தியுள்ளது. 25 முதல் 45 மணி நேரம் வரை கொண்ட இப்படிப்புகள், இணைய வழியில் வழங்கப்படுகின்றன. மாணவா்கள், ஆசிரியா்கள், பணிபுரியும் தொழில் வல்லுநா்களுக்கு ஏற்ற வகையில் இப்பாடத் திட்டம் வடிவமைக்கப்பட்டுள்ளது.

செயற்கை நுண்ணறிவை அனைவருக்கும் கிடைக்கச் செய்வதே இப்படிப்புகளின் நோக்கமாகும். இந்த படிப்புகளுக்கு விண்ணப்பிக்க செயற்கை நுண்ணறிவு குறித்து அறிந்திருக்க வேண்டிய அவசியமில்லை.

ஆா்வமுள்ளவா்கள் https://swayam-plus.swayam2.ac.in/ai-for-all-courses என்ற இணைப்பு மூலம் மே 12-ஆம் தேதிக்குள் பதிவு செய்து கொள்ளலாம். பாடத் திட்டங்கள் பற்றிய மேலும் தகவல்களை அறிந்துகொள்ள pmu-sp@swayam2.ac.in என்ற மின்னஞ்சல் முகவரிக்கு அனுப்பி பெற்றுக் கொள்ளலாம்.

இயற்பியல், வேதியியல், கணக்கியல், கிரிக்கெட் பகுப்பாய்வு, பைதானைப் பயன்படுத்தி ஏஐ, எம்ஐ ஆகிய ஐந்து வகையான செயற்கை நுண்ணறிவுப் படிப்புகள் அறிமுகப்படுத்தப்பட்டுள்ளன.

இப்பாடத் திட்டங்களின் முக்கியத்துவம் குறித்து சென்னை ஐஐடி டீன் (திட்டமிடல்), ஸ்வயம் பிளஸ் ஒருங்கிணைப்பாளரான பேராசிரியா் ஆா்.சாரதி கூறுகையில், ‘தேசிய கிரடிட் கட்டமைப்புடன் (என்சிஆா்எஃப்) இணைக்கப்பட்டுள்ள இப்படிப்புகளை உயா் கல்வி நிறுவனங்கள் வரவிருக்கும் கல்வியாண்டுக்கான கிரடிட் கணக்கில் எடுத்துக்கொள்ள முடியும். இந்த படிப்புகள் பொறியியல் மாணவா்களுக்கு மட்டுமன்றி கலை, அறிவியல், வணிகவியல் உள்ளிட்ட பல்வேறு துறைகளைச் சோ்ந்தவா்களுக்கும், பல்வேறு பிரிவுகளிலும் செயற்கை நுண்ணறிவை அணுகக் கூடியதாக மாற்றுவதை நோக்கமாகக் கொண்டிருக்கின்றன’ என்றாா் அவா்.

தேவையான தகுதி: இந்த பாடத் திட்டங்களில் அனைத்துக் கல்விப் பின்னணியையும் (பொறியியல், அறிவியல், வணிகவியல், கலை, பல்துறை) சோ்ந்த இளங்கலை - முதுநிலை மாணவா்கள் சேர முடியும். உயா் கல்வி நிறுவனங்களைச் சோ்ந்த ஆசிரியா்களும் இதில் சேர ஊக்குவிக்கப்படுகிறாா்கள். ‘ஏஐ’ குறித்த முன்கற்றல் அல்லது கோடிங் அனுபவம் தேவையில்லை. ஏனெனில் அடிப்படை டிஜிட்டல் எழுத்தறிவு மற்றும் கற்றுக்கொள்ளும் ஆா்வம் போதுமானதாக இருக்கும் என்றாா் அவா்.

வேலை இல்லாமல் சும்மா இருக்கும் இளைஞர்களைப் பற்றி..

வாய்ப்பின் வாசல் திற!  05.05.2025

வேலை இல்லாமல் சும்மா இருக்கும் இளைஞர்களைப் பற்றி..

வெ. இன்சுவை Updated on: 05 மே 2025, 3:30 am 

வீட்டில் ஒரு குழாய் அடைத்துக்கொண்டு, தண்ணீா் வரவில்லை. ஒரு மின்விசிறியை மாற்ற வேண்டும். ஆக மொத்தத்தில் அரை மணி நேர வேலை. வழக்கமாக ப்ளம்பிங், எலெக்ட்ரிகல் வேலை செய்யும் நபரை அழைத்தோம். அவா் வரவில்லை. மீண்டும் அழைத்தோம். பயனில்லை.

ஆகவே அவரை விட்டுவிட்டு வேறு ஒரு புதியவரைத் தொடா்பு கொண்டோம். அவரோ, தான், சிறிய வேலைக்கெல்லாம் வர இயலாது என்று கூறிவிட்டாா். ‘பத்து நிமிஷம் வேலையாக இருந்தாலும், ஒரு நாள் கூலி தர வேண்டும்’ என்றாா். வேலை இல்லாமல் சும்மா இருந்தாலும் பரவாயில்லை, ஆனால் சின்ன வேலையை ஒப்புக்கொள்ள மறுப்பது எந்த விதத்தில் சரி என்று புரியவில்லை.

முன்பெல்லாம் ஒவ்வொரு பகுதியிலும் நிறைய குழாய் பணி தெரிந்தவா்களும், மின் நுட்பா்களும் இருப்பாா்கள். நமக்கு அறிமுகமானவா்களே பல போ் இருப்பாா்கள். எந்த ஒரு சிறு வேலையாக இருந்தாலும் உடனே வந்து செய்து கொடுப்பாா்கள். இப்போது அவ்வாறு தென்படுவதில்லை. அதற்கென உள்ள பெரிய பெரிய நிறுவனங்களை தொலைபேசியில் அழைத்தால், அவா்கள் அந்தந்த வேலைக்கு உரிய நபா்களை அனுப்புகிறாா்கள்.

மின்னழுத்த ஏற்ற இறக்கம் காரணமாக மின் சாதனங்கள் அடிக்கடி பழுதடைந்து விடுகின்றன. எப்பொருள் எப்போது சேதமடையும் என்று சொல்ல முடியவில்லை. அவ்வாறு பழுதடைந்து விட்டால், அவற்றைச் சரி செய்ய பழுது நீக்குபவா்களை அழைத்தால், அவா்கள் பழுது நீக்கி சரி செய்வதற்குப் பதில், புதியதை வாங்கிக் கொள்ளும்படி அறிவுறுத்துகிறாா்கள். பயன்படுத்திவிட்டு தூக்கிப் போடும் கலாசாரம் பெருகி வருகிறது. தேவையான உதிரி பாகங்களும் கிடைப்பதில்லை.

குழல் விளக்கு எரியாமல் போனால், நாமே கடைக்குப் போய் புதியதை வாங்கி வந்து மாட்டி விடுவோம். ஆனால் தற்போது எல்.ஈ.டி விளக்குகளை அவ்வாறு நம்மால் மாற்ற முடியாது. அது குறித்து தெரிந்தவா்களால் மட்டுமே முடியும். சாதாரண விளக்குகள் மற்றும் ஃப்ளோரசன்ட் விளக்குகளை விட எல்.ஈ.டி விளக்குகள் அதிக ஆற்றல், திறன் கொண்டவை, பல மடங்கு ஆயுள்காலம் கொண்டவை என்பதால் நாம் எல்.ஈ.டி விளக்குகளுக்கு மாறிவிட்டோம். ஆகவே, அடுத்தவா் தயவு தேவை.

தற்போது எந்த மின் சாதனம் எப்போது பழுது ஆகுமென்று தெரியாது. வசதி கூடக் கூட, சிக்கல்களும் கூடிக் கொண்டே போகின்றன. திடீரென குழாய் உடைந்து போகிறது அல்லது அடைத்துக் கொள்கிறது. குழல்விளக்கு எரியாது, வெந்நீா் களன் பழுதாகி விடுகிறது, குளிா்சாதனப் பெட்டி வேலைநிறுத்தம் செய்து விடுகிறது. உடனே சரி செய்தே ஆக வேண்டும் என்ற நிலையில் அதற்கான பழுது நீக்குபவா்களைத் தேடி அலைய வேண்டியுள்ளது.

அடுக்குமாடிக் குடியிருப்புகளில் உள்ள வசதி என்னவென்றால் அங்கே இதற்கெல்லாம் ஆட்கள் தயாராக இருக்கிறாா்கள். உடனே பழுது நீக்கி, சரிசெய்து விடுகிறாா்கள்.

தனி வீடு வைத்திருப்பவா்களுக்கு மட்டுமே இது பெரும் தலைவலியாக இருக்கிறது. ஒரு மணி நேர வேலைக்குக் கூட பெரும்பாலும் உதவியாளா்களுடன் வருகிறாா்கள். இரண்டு பேருக்கும் கூலி தரவேண்டும். பொருள்களை வாங்கி வருவதாகச் சொல்லிவிட்டு செல்கிறாா்கள். அதற்கு அரை நாள் ஆகிறது. மீதி அரை நாள் வேலை. நூறு ரூபாய் பழுதுக்கு ஆயிரக்கணக்கில் செலவு செய்ய வேண்டும். நம் அவசியத்துக்கும், அவசரத்துக்கும் முன் பணம் பெரிதாகப்படுவதில்லை.

வெளிநாடுகளில் டி.ஐ.ஒய் (Do it yourself) கலாசாரம் அதாவது, ‘நீயே செய்’, ‘சுயமாக செய்’ கலாசாரம் மிகவும் பிரபலமாக உள்ளது. வாழ்க்கைக்கான செலவு அதிகரிப்பு, பழுது நீக்குபவா்களின் பற்றாக்குறை மற்றும் அவற்றுக்குரிய உபகரணங்கள் எளிதாகக் கிடைப்பது, தாங்களே செய்து கொள்ள வேண்டும் என்ற முன்னெடுப்பு ஆகிய காரணங்களால் இந்த ‘சுயமாகச் செய்’ பின்பற்றப்படுகிறது.

வீட்டு மேம்பாடு மட்டும் பழுது பாா்ப்பு வேலைகளை மக்கள் தாங்களாகவே செய்துகொள்கிறாா்கள். சிறிய பழுதுகளைச் சரி செய்யத் தேவையான உபகரணங்களை வீட்டில் வைத்திருக்கிறாா்கள். உபயோகித்த பொருட்களை மறுசுழற்சி செய்கிறாா்கள். பழைய பொருட்களைப் புதிய மற்றும் பயனுள்ள பொருட்களாக மாற்றுவது சுற்றுசூழல் ஆா்வலா்களுக்கு மிகவும் பிடித்தமான வேலையாகும்.

நிபுணா்களை நியமிப்பதைவிட தாங்களாகவே வேலைகளைச் செய்வது பெரும்பாலும் மலிவானது. தாங்களாகவே சில வேலைகளைச் செய்ய முடிவது ஒருவித தன்னம்பிக்கையை அவா்களுக்கு அளிக்கிறது. பலருக்கும் இது பொழுதுபோக்காகவும் உள்ளது. அங்குள்ள அனைவருமே மரவேலை, மின் வேலை, குழாய் வேலை, மெக்கானிக் வேலை, வா்ணம் பூசும் வேலை போன்ற அனைத்து வேலைகளையும் தெரிந்து வைத்துள்ளாா்கள்.

இணையம் மற்றும் சமூக ஊடகங்களின் வருகை ‘சுயமாக செய்’ தகவல்களைப் பகிா்வதையும், புதிய யோசனைகளைக் கண்டுபிடிப்பதையும் மிகவும் எளிதாக்கியுள்ளது. இது தனிப்பட்ட படைப்பாற்றலை வெளிப்படுத்தவும், பணத்தை சேமிக்கவும், சுய தேவையைப் பூா்த்தி செய்துகொள்ளவும் வகை செய்கிறது.

வெளிநாடுகளில் உள்ள கடைகளில் சுயமாக செய்வதற்குத் தேவையான கருவிகள் எளிதாகக் கிடைக்கின்றன. அந்த அந்த வேலைக்குரிய உபகரணங்கள் அந்த வேலையை எளிதாக்குகிறது. பெரிய பல்பொருள் அங்காடிகள், வன் பொருள் கடைகள் மற்றும் சுயமாக செய்வதற்குத் தேவையான பொருள்களை விற்பனை செய்யும் சிறப்புக் கடைகள் ஆகிய அனைத்து இடங்களிலும் அவா்களுக்கு தேவையான கருவிகள் கிடைக்கின்றன.

நமது இளைஞா்கள் சிறுசிறு பழுதுநீக்கும் வேலைகளைக் கற்றுக் கொண்டால் நல்ல வருவாய் ஈட்டலாம். பகுதிநேர வேலையாக இதைச் செய்யலாம். அல்லது நல்ல வேலை கிடைக்கும்வரை இவ்வாறு பணம் ஈட்டலாம். ‘தொட்டால் பணம்’ என்று கூடச் சொல்லலாம். ஒரு சிறிய வேலைக்கு சில நூறு ரூபாய்கள் கிட்டும்.

தற்போது வயதானவா்கள்தான் இந்த வேலையைச் செய்ய முன் வருகிறாா்கள். மூப்பின் காரணமாக அவா்களால் ஏணியில் ஏறி வேலை செய்ய முடியவில்லை. மேலும் நவீன தொழில்நுட்பம் அவா்களுக்குப் பிடிபடவில்லை. மாற்றுத்திறனாளி ஒருவா் மிகச்சிறந்த நுணுக்கம் அறிந்தவா். அவருடைய வேலை கச்சிதமாக இருக்கும். ஆனால், அவரால் தனியாக வேலை செய்ய முடியாது. உதவிக்கு ஆள் அவசியம் வேண்டும். அப்படி ஒருவா் இப்போதெல்லாம் கிடைக்கவில்லை என்று அவா் புலம்புகிறாா். அதன் காரணமாக அவா் எந்த வேலையையும் ஒப்புக் கொள்வதில்லை.

தற்போது பெண்கள் பெரும்பாலான துறைகளில் ஆதிக்கம் செலுத்த தொடங்கிவிட்டாா்கள். உணவகங்களில் நிறைய பெண்கள் வேலை செய்கிறாா்கள். பெட்ரோல் பங்க்குகளிலும் பெண்களுக்கு வேலை கிடைக்கிறது. ஆக, இனி அவா்கள் குழாய் நுட்பா்களாகவும் மின் நுட்பா்களாகவும் தொழில் செய்ய முனைந்து விடுவாா்கள்.

இளைஞா்களைப் பொருத்தவரை ‘வழியெங்கும் வாய்ப்புகள், ஆனால் வழிமட்டும் மூடியபடி’ என்பதைப் போலத்தான் தற்போதைய நிலைமை. உழைக்கத் தயாராக இல்லாத ஓர் இளைஞா் கூட்டம் உருவாகி வருகிறது. கேளிக்கைகளுக்கு மட்டுமே அவா்கள் முக்கியத்துவம் கொடுக்கிறாா்கள். சும்மா இருப்பதே சுகம் என நினைக்கிறாா்கள்.

எதையும் கற்றுக்கொள்ள வேண்டும் என்ற தன்முனைப்பு கிடையாது. அவா்களுடைய நாள் முழுவதும் கைபேசியில் கழிகிறது. கைபேசிக்குத் தேவையான மாதத் தவணைகளுக்கான பணத்துக்கு மட்டுமே ஒரிரு நாள்கள் வேலைக்குப் போகிறாா்கள். மீதி நாள்களை வீணாக கழித்துக் கொண்டிருக்கிறாா்கள்.

கைத்தொழில் என்பது உடல் உழைப்பை அடிப்படையாகக் கொண்டது; குறைந்த வருமானம் தரும்; சமூகத்தில் மதிப்பு இருக்காது என்ற எண்ணம் இளைஞா்களிடம் உள்ளது. பயிற்சி நிலையங்களின் குறைபாடு மற்றும் நவீன கருவிகளின் விலையும் கூட ஒரு காரணம். இவா்களிடம் ஒரு தொழிலைக் கற்றுக் கொள்ளத் தேவையான பொறுமை கிடையாது. தொடா் பயிற்சியும், முயற்சியும் இல்லை.

எந்த ஒரு வேலையையும் தெரிந்து வைத்திருந்தால், அது எத்தகைய நன்மை பயக்கும் என்பதை நம் இளைஞா்கள் புரிந்து கொள்ள வேண்டும். அவா்களுடைய ஓய்வு நேரத்தை அவா்கள் ஆக்கப்பூா்வமான கற்றலில் செலவு செய்ய வேண்டும். அடிப்படை பழுது நீக்கும் பயிற்சியை அனைவரும் பெற வேண்டும். எதிா்காலத்தில் சிறு பழுது நீக்கும் வேலைகளுக்கு ஆள் கிடைக்காமல் திண்டாட வேண்டிய நிலை வரக்கூடாது.

Advertisements கோடை விடுமுறையில் மாணவா்களுக்கு ஓவியம், நீச்சல், இசை, நடனம் போன்ற வகுப்புகள் நடத்தப்படுகின்றன. அதுபோல வளா்ந்த பிள்ளைகளுக்கான திறன் மேம்பாடு வகுப்புகளைத் தொடங்கலாம். வார விடுமுறையில் இந்த வகுப்புகளைத் தொடரலாம். ஆா்வமுள்ள பெரியவா்களுக்கும், இல்லத்தரசிகளுக்கும் கூட கற்றுத் தரலாம்.

நமக்கு ஒரு தொழில்நுட்பம் தெரிந்தவா் தேவை என்று இணையத்தில் தேடினால், கடைகளின் முகவரிதான் வருகிறது. அவா்களுக்குத் தொலைபேசி செய்தால், அவா்கள் அதற்கு உரிய நபா்களை அனுப்புகிறாா்கள். நாம் கொடுக்கும் கூலியில் ஒரு தொகை அந்தக் கடைக்காரா்களுக்குப் போய்விடுகிறது.

இது தவிா்க்கப்பட வேண்டுமென்றால் நிறைய போ் திறன் மேம்பாடு பெற்றவா்களாக, மின் நுட்பா்களாக, குழாய் நுட்பா்களாக, தொழில் கற்றுக் கொண்டால் சிறந்த வருவாய் ஈட்டலாம். உழைப்பு எனும் தீ இல்லையெனில் உயா்வு எனும் தீபம் எங்கே? ஆகையால், உழைத்தே உயா்வோம்.

எந்த ஒரு வேலையையும் தெரிந்து வைத்திருந்தால், அது எத்தகைய நன்மை பயக்கும் என்பதை நம் இளைஞா்கள் புரிந்து கொள்ள வேண்டும். அவா்களுடைய ஓய்வு நேரத்தை அவா்கள் ஆக்கப்பூா்வமான கற்றலில் செலவு செய்ய வேண்டும்.

கட்டுரையாளா்: பேராசிரியா்.

Candidates from any stream should be eligible for pilot training, say flying schools

Candidates from any stream should be eligible for pilot training, say flying schools

 Institutions would need to adopt varied teaching methods to help students from non-science backgrounds 

Utkarsh.Tripathi@timesofindia.com 05.05.2025 



Flying schools argue that modern pilot training does not require more than a class X level knowledge of Maths to pursue a Commercial Pilot License (CPL). The Director General of Civil Aviation (DGCA) is considering broadening the eligibility standards by allowing candidates from Arts and Commerce to pursue CPL, which is currently limited only to those who studied Physics and Mathematics in class XII. 

In a conversation with Education Times , Varun Mittal, head of flight training aeroplane/ helicopter, Indowings Flight Training Academy, Uttar Pradesh, says, “The pilot training includes teaching all the necessary subjects from the beginning. Arts and Commerce candidates get the theoretical and practical knowledge, making prior academic specialisation less critical if candidates demonstrate the required aptitude and commitment.” 

Aspiring pilots are required to clear theoretical and practical exams conducted by the DGCA to earn a CPL, after course completion. The theoretical test consists of six core subjects, including Air Regulations, Aviation Meteorology, Air Navigation, Technical General, Technical Specific, and Radio Telephony. “The DGCA tests have components that require numerical calculations, but it does not demand advanced mathematical skills. A scientific calculator is also allowed in the DGCA exams, and with a good conceptual understanding of topics taught in class X and polished in aviation academies, students from any stream can pass the exam,” says Priyanka Talreja, chief operating officer, Captain Aviation Academy, Mumbai. 

Many students from Arts and Commerce backgrounds already use alternate eligibility options. One common path is enrolling in the National Institute of Open Schooling (NIOS), which allows the candidate to get a class XII certificate for Physics and Mathematics, mandated for technical fields like aviation and maritime. “Candidates are reInternational regulators such as the FAA in the United States and the European Union Aviation Safety Agency (EASA) do not restrict pilot training to Science stream students gularly opting for NIOS certification to meet the eligibility requirement of having studied Maths and Physics. Once they join flight training, they follow the same curriculum as science-background students and perform well,” says Talreja. 

Passing NIOS exams does not mean that students have a sound knowledge in Science and Math, but they know enough to be able to do well during pilot training,” says Rajesh Handa, owner, Pioneer Flying Academy, Delhi. Furthermore, the move, if rolled out by DGCA, will align with the international standards of aviation. “International regulators such as the Federal Aviation Administration (FAA) in the United States and the European Union Aviation Safety Agency (EASA) do not restrict pilot training to Science stream students. 

Their systems are based on performances in aviation-specific exams and practical flight assessments. Candidates from any academic background are eligible to train as pilots, provided they can meet the rigorous standards set by the training institutions and regulatory exams,” adds Mittal. To cater to a classroom consisting of candidates from non-math and Science backgrounds, flying schools will have to tweak the training process. “Flight training academies may need to adjust their admission and training approaches to accommodate a more academically diverse group of students. The instructors will have to change the teaching method to cater to Arts and Commerce students,” says Mittal. 

The core curriculum for CPL training will remain the same for all students, as aviation theory and flight skills are standardised under DGCA norms. “However, training institutions would need to adopt varied teaching methods or additional academic support to help students from non-science backgrounds grasp technical concepts,” he adds. This move will also increase the talent pool and help meet the demand for trained pilots in the aviation sector. “With India’s aviation sector expanding and many experienced pilots migrating abroad for better pay and work conditions, the aviation industry is staring at talent crunch. Flexible eligibility will help address these challenges as we can train more youngsters,” adds Talreja.

Deemed-to-be university tag to benefit students of FTII, Pune and SRFTI, Kolkata

Deemed-to-be university tag to benefit students of FTII, Pune and SRFTI, Kolkata

Institutes will launch UG and doctoral programmes besides participating in NIRF Rankings and integrating with the ABC 

Rajlakshmi.Ghosh@timesofindia.com 05.05.2025 

Film and Television Institute of India (FTII), Pune, and Satyajit Ray Film and Television Institute (SRFTI), Kolkata, are set to begin a new innings as they have been recently granted deemed-tobe university status. This will enable them to award degrees instead of just diplomas, as well as conduct doctoral programmes and research. The institutes have been granted the status under Section 3 of the UGC Act following the recommendation made by the University Grants Commission (UGC). 

Besides exercising greater autonomy and launching innovative academic programmes, the institutes will participate in the NIRF Rankings and integrate with the Academic Bank of Credits (ABC) which will make them at par with global norms and help students with study abroad opportunities. The new programmes will be aligned with the National Education Policy (NEP) 2020, and at the undergraduate level, the Four-Year Undergraduate Programme (FYUP) with a research track will be introduced. Transforming courses Speaking to Education Times , Dhiraj Singh, director, FTII, Pune, says, “We are excited with the institute being granted deemed-to-be university status.

It will give us the opportunity to progress under NEP 2020 that provides for a lot of flexibility and innovation. We intend to leverage that for quality film and television education. Our first priority is to connect and transform our existing courses into degree courses. This will be done keeping in mind the unique brand of FTII and the special needs of cinema and television education in India.” He further adds, “We hope to offer degree courses under the new prospectus, given all the permissions are obtained from the relevant bodies. 

It is still new for us, and more details are awaited.” FTII was set up in the year 1960 when it was known as the ‘Film Institute of India’. In 1971, it came to be known as the ‘Film and Television Institute of India’ (FTII) and thereafter began inservice training programmes for Doordarshan. The Television Training wing, which was earlier operating in New Delhi, moved to Pune in 1974. Thereafter, the institute became fully aided by the Ministry of Information and Broadcasting. In 2017, the Association of Indian Universities (AIU) granted equivalence to the institute’s six PG Diploma programmes with master’s degree. Named after filmmaker Satyajit Ray, Kolkata-based SRFTI became the second national institute for cinema education. Set up in 1995 by the government of India as an autonomous academic institution under the Ministry of Information and Broadcasting, the institute currently offers three-year postgraduate programmes in cinema in six specialisations of filmmaking and two-year postgraduate programmes in Electronics and Digital Media in six specialisations. Discussing the impact of the institutes’ new status, Samiran Datta, director (I/c), SRFTI says, “While both FTII and SRFTI are national institutes where the emphasis is more on practicebased training rather than theoretical learning, to date, we did not have degree-conferring space. 

Now, with the deemedto-be university status, the scope for research under PhD programmes will widen which will also expand scholars’ knowledge base and prevent them from venturing overseas for their doctoral degrees.” While SRFTI’s main campus is in Kolkata, the institute also has under its wing the Film and Television Institute at Itanagar in Arunachal Pradesh where master’s programmes are conducted. “Plans are on to start our flagship UG programme — a bachelor’s of Cinema Art – at the Northeast campus based on the FYUP model, in which students will pursue common courses on the basics of cinema, theatre and allied art in the initial years along with the continuation of humanities and social sciences. Students will thereafter specialise in areas such as film direction, cinematography, editing, sound, animation and cinema.” Emphasising that it will take about a year to make the course operational, Datta further informs that the PhD programmes will, however, be launched from the Kolkata campus in subjects related to animation, documentary, film techniques and cinema. The institute also has on the anvil an integrated 5-year UG-PG programme to help students make a seamless transition.


SRFTI is also on the verge of signing MoUs with foreign film institutes in which its credit-based courses and participation in NIRF will give students more credibility. “We are at the transition phase, as we expand our infrastructure and manpower. Plans are on to recruit a vicechancellor in the near future, besides constituting statute committees as per our deemed-to-be university status,” adds Datta

New assessment model of PCI to grade colleges into 4 categories


New assessment model of PCI to grade colleges into 4 categories 

The revised system will evaluate institutions on measurable outcomes such as student academic performance, quality of teaching 

Priyadarshini.Gupta@timesofindia.com 05.05.2025

Aiming at enhancing the credibility of pharmacy education in India and enabling aspirants to make informed choices during college admissions, the Pharmacy Council of India (PCI), in collaboration with the Quality Council of India (QCI), has launched a new national-level assessment and rating framework for pharmacy institutes. 


Moving away from a traditional compliance-driven model, the new system adopts an outcome-oriented approach that evaluates institutions based on 11 parameters such as curriculum, practical/clinical experiences, teachinglearning environment, students’ admission, human resources, assessment policy, research output and impact, financial resource, community outreach programmes, quality assurance system and feedback and perception of stakeholders.

The new system will include both desktop-based evaluation as well as physical inspections of pharmacy colleges. Institutions will be categorised into four grades: A, B, C, and D, based on their overall performance across these parameters. 

With more than 3,000 pharmacy colleges nationwide, the physical inspections will begin from July-August 2025. The results from this assessment will reflect data from the academic year 2024-25 and are expected to be released for the 2025-26 academic cycle. 

Performing colleges 

The new system will ensure greater transparency, and student awareness in the sector. It will help both domestic and international students by offering a verified list of institutions. Montukumar Patel, president, PCI, says, “The idea is to assess educational institutions thoroughly — whether they are delivering quality education or not, and if teacher training and learning outcomes are being met or not. 

The new system will rank and rate institutions across the country from the best to the worst. This will help students make good decisions during admissions. Even foreign students who wish to study in India can apply accordingly. Previously, foreign students had to approach individual universities for admissions. However, as per the new UGC policy, India is supposed to reserve 25% of its seats in top institutions for foreign students. Hence, there was a need for a system to rank institutions in the pharmacy education too.” 

The new reform brings PCI closer to the accreditation practices followed by bodies such as the National Board of Accreditation (NBA) and the National Assessment and Accreditation Council (NAAC) which is based on outcomes. Daksh Bhatia, professor, KIET School of Pharmacy, Ghaziabad, says, “Earlier, PCI assessment was based on compliance, focusing mainly on infrastructure, faculty count, and availability of equipment. In contrast, the new system evaluates institutions on measurable outcomes such as student academic performance, quality of teaching, research productivity, graduate employability, and higher education progression.” 

The parameter framework has been piloted in 1011 pharmacy institutions across the country. The pilot was being done to validate whether the parameters designed were effective and practical for institutions. The assessment system focuses on diploma and UG programmes but may extend to the PG level, later. Varinder S Kanwar, CEO, National Accreditation Board for Education and Training, QCI, says, “Until now, rankings were done at the institutional level. The assessment model, combining data analysis with field visits, will address discrepancies between reported data and on-the-ground realities. Unlike the previous systems that relied solely on documentation, we are now going for on-site verification as well. 

This will increase the credibility of the assessments.” Each assessment cycle will be followed by feedback reports, enabling institutions to focus on specific weak areas. “This categorisation is designed to be progressive which means institutions in lower categories will have the opportunity to improve their standings in the subsequent years,” he says.

Sunday, May 4, 2025

Governor is mere rubber stamp post: Stalin


Governor is mere rubber stamp post: Stalin

Chief Minister M.K. Stalin being felicitated at Nehru Indoor Stadium on Saturday for his role in getting a landmark Supreme Court judgment with regard to Bills kept pending by the Governor.M. Vedhan

Speaking at an event held in Chennai, he says the State government not only provides land and financial resources to set up universities and colleges but also gives salaries to staff and provides amenities to students; he questions the reasoning behind letting the Governor nominate Vice-Chancellors

THE HINDU BUREAU

CHENNAI 04.05.2025



Chief Minister M.K. Stalin on Saturday sharply criticised the Governor, describing the post as “a mere rubber stamp” with no real utility.

“If a Governor, appointed as an ‘agent’ of the Union government, temporarily blocks the schemes brought out for the people by the Chief Minister, what is the respect given to the votes cast by them? Why conduct elections at all?” he said speaking at a felicitation function held at Nehru Indoor Stadium in Chennai.

It was organised by the federations of higher education institutions to appreciate the Chief Minister for being instrumental in getting a landmark judgment from the Supreme Court with regard to the Bills kept pending by the Governor and, thereby, securing the rights of Tamil Nadu.

“Will they keep quiet if the President takes over the Prime Minister’s power?” Mr. Stalin said.

“Following the Supreme Court verdict, Vice-President Jagdeep Dhankhar has said that Parliament was supreme. We are also stating the same thing. State Legislative Assemblies have more power than the Governor,” he said.

The State government not only provided land and financial resources for establishing universities and colleges but also gave salaries to the staff, besides ensuring amenities for students, Mr. Stalin said.

“How is it justifiable that the Governor can nominate Vice-Chancellors of State-run Universities? That is why I went to court. And the judges gave a clear judgment and settled the case that has been pending for some years. They have belled the cat. They set a deadline for Governors to act on the Bills,” he said.

‘No personal rivalry’

“Nobody should think we are engaging in a power struggle with the Governor. There is no personal rivalry with the Governor. Even at a recent function at Raj Bhavan, I interacted with him. Even though there are political differences, we should maintain cordial relationships. If someone else is made the Governor, and he/she functions the same way, we will oppose it,” Mr. Stalin said.

“We will not give up our rights under any circumstance. That is my policy,” he said. “In my personal view, the present Governor must continue, as our goodwill with the people will increase,” Mr. Stalin said. He also told students not to fall for traps of those saying that education was not important, and they could make a living through Instagram or YouTube.

He added that some individuals were trying to use social media in an attempt to mislead students and inculcate caste motives in them. “Do not search for your role model on social media. It is for entertainment,” he told students and stressed the importance of education.

K. Veeramani, Chancellor, Periyar Maniammai University, and Tamil Nadu Minister for Higher Education Govi. Chezhiaan, among others, spoke at the event.

Anti-superstition law

In his speech, G. Viswanathan, Founder-Chancellor, Vellore Institute of Technology, requested the Chief Minister to ensure that the State government enacted an anti-superstition law.

SC orders all-India audit of pvt & deemed universities Focus On Structural Opacity & Examining Role Of Regulatory Bodies

SC orders all-India audit of pvt & deemed universities Focus On Structural Opacity & Examining Role Of Regulatory Bodies   Manash.Go...